2 Haziran 2008 Pazartesi

30. Şura Yolunda

23 Mayıs 2008 Cuma 16.30 gibi İzmit’ten yola çıktık. Karamürsel’e yaklaştığımızda Yunus Bey tutturmaz mı “Berceste’de mola vermiyormuyuz” diye.

Neyse ki Yunus Bey’i, bu yol güzergahında Berceste olmadığına ikna edebildik. Orhangazi’de Cemal Barış ve ekibiyle buluştuk ve konvoy halinde 19.30 gibi İnegöl – Oylat / Çağlayan Otele vardık.

Seyahatimiz süresince Yunus Bey’in Ankara Seyahatinde gündeme getirdiği De Facto olayını tartıştık. Ancak Yunus Bey bu durumu tam olarak açıklığa kavuşturamadı. Hala iz peşinde.

19.30 da akşam yemeğini yedik. Yemekten sonra Şuraya gelen Ocak temsilcileriyle sohbet ettik. Gecenin ilerleyen saatlerinde Sitemizin Genel Yayın Yönetmeni ve Editörü, haber hazırlamak için iş başındaydı.

Ertesi gün Şurayı takip ettik. Öğleden sonra İnegöl Mehter Takımı’nın gösterisini izledik. İnegöl Köftesi’nin leziz olup olmadığını kontrol ettik. Gerçi Ahsen Bey’in masası, Manisa Aydınlar Ocağı’nın suikastına kurban gitse de bu işten Yunus Bey’le ben karlı çıktık. Birer tatlı fazla yemiş olduk.

İkindi vaktine doğru kafilemizle birlikte Oylat Mağaraları’nı gezdik. Oylat Şelaleleri’ne de gidecektik. Ancak Ahsen Bey’in gitmeyelim hava yağacak uyarısı üzerine bundan vazgeçtik. Yunus Bey ve ben, Ahsen Bey’in geleceği önceden kestirme (hissi kablel vuku) özelliklerinin olduğunu çok iyi biliyoruz. Nitekim Ahsen Bey’in dediği oldu.

Akşam yemeğinde geleneksel hale gelen hediyelerimizi dağıttık. Hediyelerimize talebin çok fazla olduğunu bir kez daha gördük.

Pazar günü 12.00 gibi Oylat’tan ayrıldık. İznik’e geçtik. İznik’in tarihi yerlerini gezdik. Ev ziyareti yaptık. 17.00 gibi İzmit’e vardığımızda Şura’nın değerlendirmesini Selçuk Bey’in evinde yaptık.

Böylece bir seyahatimizi de başarıyla tamamlamış olduk.